Optakt serie 3: Vipperød Boldklub - FC Lejre Lørdag d. 8/4-2023 kl. 14.00

Rasmus Dan Pedersen
07. april 2023 kl. 08:00
Kampoptakt til HS1

Efter en lang vinterpause er Vipperøds bedste mandskab igen tilbage på grønsværen når FC Lejre kommer på besøg. Der er lagt op til et brag af en serie 3-topkamp, hvor Vipperød lige nu er på 4. pladsen mens Lejre ligger til oprykning som nummer 2 i puljen.

HS1 har virkelig leveret gode resultater i træningskampene, hvor de har udspillet flere serie 2-hold. Ambitionen er derfor klar! VB skal spille med om oprykning til serie 2. Derfor er årets første kamp også utrolig vigtig. Fem point skiller lige nu Lejre og Vipperød, hvilket betyder, at et nederlag vil gøre det utroligt svært for VB at nå oprykningen. Når det er sagt, så taber VB ikke mange kampe på hjemmebanen og selvtilliden i truppen er i top efter en flot sæsonoptakt. Så det er også en super mulighed at komme endnu tættere på oprykningsstregen. Det bliver uden tvivl et super spændende opgør.

De 14 udtagne spillere er:

1. Mikkel Pedersen (Målmand)
  2. Marcus Madsen
  3. Niclas Janholm Loft
  4. Rasmus Lean Hansen
  5. Magnus Kjerstad Sørensen
  6. Mathias Janholm
  7. Emil Bille Rasmussen
  8. Sebastian Rasmussen
  9. Patrick Nykjær Therkildsen
  10. Frederik Nilausen
  11. Mads Nymann
  12. Jesper Grimbühler
  13. Oscar Lønborg
  14. Anton Gaard

Træner: Benny Halgreen
Ass. Træner: Steen Elmer Christensen

Meget er sket siden efteråret og der er kommet flere nye kræfter ind i truppen. Først og fremmest på trænersiden hvor cheftræner Benny Halgren har fået den tidligere damesenior træner og VB-legende Steen Elmer med som assistent. Steens store erfaring er en kæmpe gevinst for seniortruppen og det bliver spændende at se, om drengene er kommet i bedre form efter Steens mange løbeøvelser.

Også på spillersiden er der nye ansigter. Rasmus Lean Hansen er kommet hjem til Vipperød BK efter nogle år i Holbæk B&I. Rasmus er ud af en vaskeægte VB-familie, hvor hans far Morten Hansen er tidligere spiller og 1.holdstræner mens hans mor Anne Dorthe Pedersen har været en stor profil på dameholdet i VB.

Også Magnus Kjærstad Sørensen er ny spiller på HS1. Han er en rigtig playmaker-type, der er rolig på bolden og har et sublimt overblik på banen. Magnus har ligeledes en fortid i Holbæk.

Velkommen til Vipperød Boldklub til de nye spillere.

Den sidste nyhed er Vipperøds spritnye kamp- og træningstøj, som vi har fået takket være vores sponsor A/S Bent Rasmussen Transport. Hele truppen er super glade for det flotte sponsorat. Så et stort tak skal lyde til Bent.

Vi ønsker alle en rigtig god kamp #ForzaVB